Keskiviikko 25.11.2020 Kaarina, Kaija, Kaisa, Kaisu, Katariina, Kati, Katja, Katri, Katriina,\n Riina

Terveysasemalla toimitaan nyt uuden mallin mukaan – konkreettisin muutos puhelinnumeroiden vaihtuminen


Akaan johtava ylilääkäri Tiina Määttä. Kuva: Minna Mäkelä

Heli Mustonen

Ensin ehkä alkukangertelua mutta lopulta asiakkaan elämää helpottavaa palvelua. Näin voisi kiteyttää Urjalan terveysaseman uuden toimintamallin.

Toimintamallia alettiin hioa käytännössä maanantaina. Tavoitteena on, että potilas saa nykyistä nopeammin apua.

Konkreettisesti ensimmäinen muutos on näkynyt maanantaista alkaen puhelinnumeroiden muuttumisena.

Akaan ja Urjalan vastaanottojen yhteinen keskitetty ajanvarausnumero poistuu Urjalan osalta. Tilalle tulee Urjalan lääkärien ja hoitajien kiireettömien asioiden puhelinpalvelu, joka palvelee maanantaista perjantaihin kello 8-10.30 uudessa numerossa 040 335 2133.

Urjalan terveysasemalle voi ottaa yhteyttä myös netissä Akaan kotisivujen kautta. Siellä olevan linkin kautta hoidontarve arvioidaan nopeasti.

Molemmilla yhteydenottotavoilla voit hoitaa myös muita kiireettömiä asioita, kuten reseptien uusinnan, laboratoriotulosten kyselyn ja röntgen ajanvarauksen.

Urjalassa kiireellistä päivystyshoitoa vaativat asiat hoidetaan maanantaista perjantaihin kello 8-16 numerosta 040 335 2790.

Uusi lääkäri marraskuussa

Akaan johtava ylilääkäri Tiina Määttä sanoo, että maailma ei kaadu, jos urjalalainen soittaa vanhaan ajanvarausnumeroon. Hänet kyllä ohjataan eteenpäin. Urjalan omien puhelinnumeroiden etu on kuitenkin se, että heti on tuttu ihminen langanpäässä.

– Tässä kiireettömien asioiden puhelinnumerossa pyritään hoitamaan potilaan asiat saman päivän aikana. Joko ne selviävät heti siinä ensimmäisessä puhelussa tai sitten asiakkaalle soitetaan saman päivän aikana takaisin.

– Takaisinsoitto tulee, kun hoitaja on selvittänyt asiaa lääkärin kanssa ja ohjelmoinut vaikkapa tarpeellisia tutkimuksia.

– Alkuun puhelut varmasti ruuhkautuvat, kun potilaan asiat pyritään hoitamaan yhdellä istunnolla. Tämä kuitenkin poistaa asiakkaan ”luukuttelun” ihmiseltä toiselle.

– Uskon, että tästä tulee hyvä. Urjalassa on hyvät työntekijät, jotka tuntevat asiakkaat. Keräämme nyt kaikilta asiakkailtamme palautetta palautekyselyin jokaisen puhelun päätteeksi.

Urjalan uusista lääkäreistä toinen ottaa viran vastaan marraskuun alussa. Toinen valituista ei tulekaan. Johtava ylilääkäri Tiina Määttä sanoo, että tämä ei onneksi ole ongelma, sillä nyt on lääkärisijaisia hyvin.

 

Lisää uutisia:

 


 

 

Tervetuloa palveltavaksi!

 

Käytämme verkkopalvelussamme evästeitä mahdollistaaksemme sinulle parhaan mahdollisen käyttökokemuksen. Hyväksyt tämän jatkamalla palvelumme käyttöä. OK